Het verhaal 2

Het lakwerk.

Zoals ik al eerder beschreven had, was het lakwerk niet optimaal. Bij een spuiterij (neef van mijn buurvrouw) opgevraagd wat opnieuw spuiten kost. Des te meer ik zelf deed, des te goedkoper het werd. Het kwam er dus op neer, dat ik zelf bij de spuiterij de TF gestript heb en alle onderdelen zoals spadborden, tank enz. heb verwijderd.

Ook het dashboard, dat volgens de fabrieksspecs de zelfde kleur dient te hebben als de carrosserie is door mij verwijderd en blank gemaakt. Op zo'n moment blijft er heel weinig van de auto over.

De tank kon nu goed aan alle kanten bekeken worden. Kennelijk heeft deze ooit bij de aftapplug gelekt. Er zat een dikke laag kit overheen gesmeerd. Dat heb ik verwijderd. De kraag waar de afsluitplug ingedraaid zat leek verdacht. Na enige dagen de tank te laten ontluchten, heb ik deze kraag met hardsoldeer gerepareerd.

Toen de auto toch helemaal uitelkaar lag, kon ik mooi alle bouten, moeren en ringen van het chassis vervangen door een RVS-type. Dat lijkt niet aleen mooier, maar ze roesten dus ook nooit vast. De spuiter heeft alle delen geschuurd en gespoten. Ik heb er voor gekozen om de auto rood te laten.

De spuiter heeft erg z'n best gedaan en ik heb alles weer inelkaar gezet. Eén verchroomde band over de tank was wat minder, dus die is ook meteen vervangen. Tussen de flotterschakelaar van de tank heb ik een nieuwe zelfgemaakte pakking gelegd. Verder heb ik alle fiberringen ook vervangen. Alles weer in elkaar geschroefd. Het dashboard was nog een hele klus. Deze was ook gespoten en mocht dus niet beschadigen. Alle meters en schakelaars er weer voorzichtig opnieuw ingezet. Nadat het weer in elkaar zat, werkte alles meteen.